Popis
Metodika je určena všem učitelům, kteří chtějí srozumitelně a citlivě otevírat ve výuce témata sociálního pilíře udržitelnosti, jako je snižování nerovností, chudoba, rovnost žen a mužů, kvalitní vzdělávaní nebo zdraví. Studenstvo si v připravených lekcích vyzkouší různé aktivity, vedoucí ke zvědomění a kultivaci diskusí o sociálních tématech. Rozvinou kompetence ke kritickém myšlení, respektu a otevřenosti k jinakosti. Metodika vyváženě kombinuje teoretické základy s praktickými ukázkami modelových lekcí. Lekce jsou využitelné v různých předmětech a pomáhají rozvíjet dovednosti potřebné pro orientaci a motivaci k řešení udržitelnosti současného světa.
Využívání metod a modelových lekcí z metodiky rozvíjí u studentstva:
- Osobnost: proaktivní přístup k životu, vytrvalost, odolnost, empatie, soucit
- Občanství: globální perspektiva a vnímání potřeby udržitelného rozvoje světa a snižování rozdílů mezi lidmi, zapojení do řešení komplexních problémů v rámci občanských iniciativ
- Spolupráce: schopnost týmové práce, sociální, emocionální a interkulturní dovednosti
- Komunikace: prezentace vlastních myšlenek s cílem ovlivnit ostatní a reflexe
- Tvořivost a kritické myšlení