Online

Žijeme spolu, mluvíme spolu?

Metodika

Metodika podporuje zařazení témat náboženství do výuky a rozvoj náboženské gramotnosti. Nabízí modelové lekce a aktivity, které vedou žáky k respektu k odlišnostem, kritickému myšlení a reflexi vlastních hodnot a postojů.

Stáhnout metodiku

Popis

Metodika je určena všem učitelům, kteří chtějí srozumitelně a citlivě otevírat ve výuce témata víry, náboženství a hodnot. Žáci a studenti si v připravených lekcích vyzkouší různé aktivity, naučí se, jak vést dialog ve třídě. Rozvinou kompetence ke kritickém myšlení, respektu a otevřenosti k jinakosti. Metodika vyváženě kombinuje teoretické základy s praktickými ukázkami modelových lekcí a nabízí konkrétní nástroje pro práci s tématy jako identita, víra a nevíra, předsudky, mediální sdělení či práce s emocemi. Lekce jsou využitelné v různých předmětech a pomáhají rozvíjet dovednosti potřebné pro orientaci v současném světě.
Kompetence, které metodika rozvíjí:
  • kritické myšlení a schopnost práce s informacemi
  • mediální gramotnost (rozlišování faktů, názorů, hoaxů)
  • občanské a sociální kompetence
  • schopnost vést respektující dialog
  • empatie a ohleduplnost k jinakosti
  • sebereflexe a práce s vlastními hodnotami a postoji
  • orientace v tématech víry, náboženství a identity
Změny, ke kterým směřujeme:
  • větší otevřenost a respekt k názorové a náboženské různorodosti
  • posílení bezpečného a dialogického klimatu ve třídě
  • snížení předsudků a stereotypního myšlení
  • aktivní zapojení žáků do diskusí o aktuálních společenských tématech
  • větší uvědomění si vlastní role ve společnosti a schopnost reagovat na projevy nesnášenlivosti

Další informace

Pořadatel

Typ aktivity

Forma

Cílová skupina

Kraj

Klíčové kompetence

,

Předmětová oblast